woensdag 29 september 2010

In het bos





Lieve klas (dit heb ik zelf getypt),

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen!
Gisteren heb ik weer een hoop beleefd. Eerst ben ik samen met papa en mama naar een bos geweest hier vlakbij. Ik heb herten gezien en eekhoorntjes en ook heel veel paddestoelen. Op het plaatje kun je zien waar ik gelopen heb. Ik ben ook al 2 keer naar het zwembad geweest. Bruno en Alice waren er ook. Alice komt uit Zweden, maar praat ook Engels en dat kan ik ook een beetje. Bruno komt uit Polen en ik kan samen met Bruno tot drie tellen in het Pools. Luister maar: jeden (1) - dwa (2) - trzy (3). Weten jullie waar de naam Baden Baden vandaan komt? Heel, heel lang geleden waren hier Romeinen. Weten jullie wat dat zijn, Romeinen? Romeinen konden heel goed bouwen. Ze maakten wegen, stadions en ook badhuizen met zwembaden. Hier in Baden Baden is ook zo'n heel oud Badhuis. Misschien ga ik er nog een keer kijken. En daar komt de naam Baden vandaan. Baden Baden betekent Baden in Baden. Grappig he?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten